معرفي ايران همراه با مذاکرات حرفه‌اي و فروش بسته‌هاي مسافرتي

به گزارش ميراث آريا(CHTN) به نقل از روابط عمومي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها در چهل و سومين دوره نمايشگاه گردشگري برلين 20 شرکت‌کننده ايراني در قالب دفاتر خدمات مسافرتي، گروه‌هاي هتلي و هواپيمايي ماهان حضور يافته و ظرفيت‌هاي گردشگري و خدمات اين صنعت در کشورمان را فراروي نمايندگان گردشگري 180 کشور جهان به نمايش گذاشتند.

نمايشگاه گردشگري برلين به دليل شمار بازديدکنندگان با بيش از 180 هزار نفر شامل 108 هزار نفر بازديدکننده عمومي و متخصص و بيش از 10 هزار شرکت کننده از 180 کشور جزء پيشتازان سکوي تجارت B2B در صنعت جهانگردي به شمار مي‌رود.

همچنين به دليل پوشش خبري جامع و فراگير داخلي و بين‌المللي نمايشگاه برلين، بيشتر دست‌اندرکاران صنعت گردشگري جهان در سطوح مديريتي و بخش‌هاي خصوصي حضور فعالي را براي مقاصد گردشگري در اين نمايشگاه تجربه مي‌کنند، به گونه‌اي که در آيين گشايش اين نمايشگاه بيش از 3 هزار مدعو اعم از سفرا و ديپلمات‌هاي کشورهاي مختلف، مديران و موسسان شرکت‌هاي بزرگ و بين‌المللي و مقامات سياسي و فرهنگي اجتماعي آلمان حضور داشته و افتتاح رسمي نمايشگاه نيز با سخنراني دکتر نوربرت رئيس مجلس آلمان و طالب ريفاعي معاون سازمان جهاني جهانگردي همراه بود.

سازمان‌ها و انجمن‌هاي گردشگري، مراکز آب درماني، موسسات و مراکز درماني و بهداشتي، اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، آژانس‌هاي مسافرتي، توراپراتورها، شرکت‌هاي حمل و نقل هوايي، زميني و دريايي، شرکت‌هاي تجاري برگزارکننده همايش‌ها، تورهاي تشويقي تجاري و نمايشگاه‌ها، ناشران و موزه از شرکت‌کنندگان عمده نمايشگاه 2009-ITB بودند.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، در تشريح دستاوردهاي حضور ايران در اين نمايشگاه با اشاره به استقبال زياد بازديدکنندگان و توراپراتورها از غرفه کشورمان گفت: در طول برگزاري نمايشگاه برگزاري آلمان مذاکرات حرفه‌اي ميان شرکت‌کنندگان ايراني با همتايان جهاني خود از جمله توراپراتورها و مديران دفاتر مسافرتي بين‌المللي صورت گرفت که نتيجه اين مذاکرات در حوزه فروش فوق‌العاده بسته‌هاي سفر به ايران آشکار شد.

محمد حسين برزين افزود: روند مستمر حضور قدرتمند و حرفه‌اي در بازار آلمان نشانگر آن است که دوره تثبيت نام ايران در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و سبد جهاني گردشگري آغاز شده و به طور حتم تداوم اين حضور در بازارها و نمايشگاه‌هاي جهان سر منشاء خدماتي ارزشمند در حوزه تورهاي ورودي و معرفي ايران به عنوان مقصدي امن و قابل اعتنا براي جهانگردان و دست‌اندرکاران گردشگري جهان خواهد بود.

برزين خاطرنشان شد: طراحي غرفه ايران با نمادهاي برگرفته از تخت جمشيد، چايخانه سنتي و پذيرايي با سوغات ايراني در کنار سياه چادر عشاير که در داخل غرفه نصب شده بود، در مجموع همراه با پخش اقلام فاخر تبليغاتي چشم‌انداز زيبايي را به غرفه ايران داده بود.

وي گفت: در چهل و سومين نمايشگاه بين‌المللي برلين اقلام تبليغاتي متفاوت و گوناگوني از جاذبه‌هاي گردشگري طبيعي و تاريخي ايران در قالب بروشور، سي دي و پوستر ارائه توضيحات لازم از سوي کارشناسان به متقاضيان به سفر ايران نيز داده شد.

برزين با اشاره به اينکه مجموعه کامل و متنوعي از مقاصد مختلف گردشگري تور اپراتورها، سيستم‌هاي رزرواسيون هتل، شرکت‌هاي حمل و نقل، هتل‌ها و ديگر موسسات بين‌المللي گردشگري در چهل و سومين دور نمايشگاه 2009-ITB حضور داشتند، معرفي بنيادين ايران، حضور در بازار اروپا، معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري ايران به نمايندگان رسانه‌هاي گروهي و افزايش مناسبات با فعالان گردشگري جهان را از جمله نتايج شرکت در نمايشگاه برلين ذکر کرد .

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها همچنين به ديدار شرکت‌کنندگان ايراني با توراپراتورهاي ايراني مقيم آلمان و بررسي راهکارهاي مشترک براي تثبيت بازار آلمان در محل سفارت ايران در آلمان خبر داد و اظهار اميدواري کرد که مجموعه نتايج اين ديدار منجر به توسعه مناسبات گردشگري و تثبيت جايگاه بازار گردشگري آلمان شود.

برزين در عين حال از بازار گردشگري آلمان به عنوان مقصدي قابل اعتنا براي گردشگري ايران ياد کرد و گفت: با توجه به روابط تاريخي دو کشور و آمار قابل قبول جهانگردان آلماني در ايران، حضور منسجم و موثر کشورمان در نمايشگاه برلين يک فرصت بي نظير براي افزايش اين آمار محسوب شده و اميدواريم که برگزاري همايش ديوان شرق و غرب با محوريت حافظ و گوته بتواند در توسعه گردشگري فرهنگي ميان دو کشور نقش موثري ايفا کند./106

انتهای پیام/

کد خبر 1387122611